Димитър Маджаров: 30 години продукти „от нашето семейство за вашето““


Те започват собствено производство на колбаси през 1994 г. именно чрез продукти, които потребителите искат – наденици, кренвирши, трайни колбаси. Бели саламурени сирена и кашкавали с марката „Димитър Маджаров“ тръгват към клиентите от мандрата на фирмата през 1998 г. Постепенно компанията изгражда две производствени предприятия – млекопреработвателно в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет до 30 тона месо дневно.В началото за „Димитър Маджаров“ работят 5 човека. Тридесет години по-късно трима от тези служители са все още част от екипа. Естествено, на по-отговорни позиции. Днес „Димитър Маджаров“ осигурява прехраната на над 300 човека.
- Семейният модел
„Димитър Маджаров-2“ е семейна фирма. Основател и управител е Димитър Маджаров. Той завършва Висшия институт по хранително-вкусова промишленост (днес Университет по хранителни технологии) в гр. Пловдив. Работи в системата на ДСО „Родопа“ в гр. Бургас като инженер-технолог. По-късно заедно със съпругата си Юлия Маджарова, която също е инженер-технолог, се връщат в Пловдив и започват частен бизнес с търговия на хранителни продукти. Бизнесът им еволюира в собствено производство и търговия на месни и млечни продукти под марката „Димитър Маджаров“.Направлението месно производство е прерогатив на Димитър Маджаров, а млекопрерботката – на съпругата му Юлия Маджарова. В семейния модел на управление на фирмата се включва и Станислава Маджарова, тяхна дъщеря. Тя е второ поколение мениджър и е заместник-управител. Отговаря за маркетинга, търговията, дистрибуцията и износа. Стратегическите решения се вземат от семейния съвет.
- Нововъведенията
В месния и млечен бранш у нас има общо около 500 производители. Конкуренцията е сериозна, а потребителските очаквания са ценово чувствителни. „Нашата стратегия е да предлагаме продукти, които първо ние бихме харесали – като вкус, мирис, качество, визия“, обяснава Димитър Маджаров. „Първи въведохме например луканка с калибър Ф70. Първи пуснахме на пазара натурална селекция колбаси „Качествен живот“, направени само от свежо месо, прясно смлени подправки, без популярните консерванти, само с жива закваска.“Димитър Маджаров“ е и първата фирма в бранша, която предлага асортимент сирене и кашкавал – от краве, овче, козе и биволско, а впоследствие и такова кисело мляко…Био млечните продукти са сертифицирани по европейските станадарти за биологично производство. Те са от био краве мляко от сертифицирана ферма в България. Кравите в тази ферма пасат свободно, на чисти зелени пасища. „Всички химични и биологични процеси в тези био млечни продукти протичат естествено. Затова и твърдим, че са естествено вкусни“, обяснява Юлия Маджарова.


- Инвестициите
От създаването си досега „Димитър Маджаров“ е инвестирал в различни производствени линии, в технологии за опаковане, построяване и оборудване на нов завод за месопрератока, разширяване на капацитета и модернизация на собствена овцеферма и др. Последната инвестиция е в размер на 500 000 евро – в производство на прясно мляко „Димитър Маджаров“. Планират се инвестиции в нова сграда с цех за сирене, в нови разфасовки и опаковки.
- Водещите продукти
Луканката Маджаров, кайсерованият врат „Тракия“, филето „Монтана“, сухият салам Бургас (създаден по стара технология за държавен стандарт, само от прясно месо, сол и захар), филето „Елена“, кравето сирене „Маджаров“, кашкавалът „Маджаров“ по БДС стандарт, пушеният кашкавал „Маджаров“ и киселото мляко „Маджаров“ са вече нарицателни имена. Те са „марки на любовта“. Във всички тях се използва само проверена българска суровина, а при млечните – само българска закваска с Lactobacillus bulgaricus.Луканката, луканковият колбас и суджукът от серията „Качествен живот“, например, са направени само от свежо българско месо, прясно смлени подправки и жива закваска, която ги прави 100% натурални, без Е-консерванти. Тази серия съдържа млечникисели бактерии от вида Lactobacillus plantarum GLP (пробиотичен лактобацил), изследвани години наред в Харвардския медицински факултет. При стандартните сурово-сушени продукти се използват нитрити за подтискане на развитието на микроорганизмите. Тук обаче природната закваска изпълнява тази функция. Продуктите от „Златната селекция“ пък са направени в естествена им обвивка, която допринася за правилното прочитане на различните процеси по време на зреене. Пускането на нов продукт отнема години обстойни проучвания и тестове за вкус, качество, визия. За разработването на „Качествен живот“ са нужни 3 години. Толкова време отнема и серията био продукти. „Ако ще е млечен продукт да е от мляко, ако ще е месен – от месо“. Това е мотото, от което се водят Димитър и Юлия Маджарови още от създаването на компанията.
- Новите продукти
В края на месец май 2021 г. компанията пусна и прясно мляко „Димитър Маджаров“. То също се базира на обстойни проучвания. Две години отнема на компанията да изпробва различни вкусове и да направи различни тестове. Резултатът е 4 вида прясно мляко, с плътна масленост 3.6%, 2.00%, 4.5%, както и био мляко. Суровината е 100% българска, само от първа категория сурово мляко. Технологията е класическа ниска пастьоризация, при която се унищожават патогените и се запазват полезните качества. Има вкус и мирис на натурално домашно мляко. В прясното мляко „Димитър Маджаров“ няма протеини, сухо или кондензирано мляко или стерилизация. Производството е при изключителни хигиенни условия, за да се избегнат дори най-малките рискове от замърсявания. В края на 2021 г. компанията ще пусне на пазара и нови слайсирани месни продукти.
- Вкусът Димитър Маджаров
„Опитваме се да работим по отрасловите норми, технологии и български държавен стандарт, валидни от 90-те години на миналия век“, разказва Юлия Маджарова. „Продуктите трябва да са истински, вкусът да е традиционно-автентичен, като от едно време.“ Компанията винаги спазва сроковете на зреене. Когато един продукт е узрял, в него се развива вкус и аромат. Луканката „Димитър Маджаров“ например зрее до 60 дни. При производството на млечни продукти този срок е между 90 и 120 дни. „Вашият салам е като от преди години…Харесваме вкуса на вашето сирене и кашкавал, защото са традиционни“. За нас тези думи са най-голямата отплата“, заключава Юлия Маджарова.
Стандартите и признанията за качество
В производството са въведени ред стандарти за качество, като GMP, НАССР, International Food Standard и др. Покриват се множество изисквания – на БДС стандарта, за Bio храните, включително по Кашер и Халал. Първият медал за качество е от далечната 2004 г., от „Месомания“. Оттогава до днес отличията за двете основни категории, месо и мляко, са близо 20. Симеон Сакскобурготски поръчва продукти от „Димитър Маджаров“ за сватбата на своята дъщеря Калина. И удостоява фирмата с грамота за изключително високи стандарти.
- Пазарите
Първият износ на „Димитър Маджаров“ е на сирене за Австралия, Нова Зеландия и Ливан. Днес компанията присъства в почти цяла Европа и в държави като Ливан, Израел и др. Най-търсени извън България са кравето и овче сирене, кравето кисело мляко, кашкавалът, суджукът, полуфабрикатите от свежо месо. Всяка година износът бележи ръст, основно при млечните продукти, които се харесват заради своя превъзходен вкус. „През последните 3 години отчитаме ръст в търсенето на бели саламурени сирена, не само от краве, но и от овче и козе мляко“, разказва Станислава Маджарова, която отговаря за износа в семейната фирма. „Млечните продукти са ежедневни, с широка консумация и присъстват в хладилника на всеки българин“. Фирмата ще продължи да популяризира българските продукти на нови и нови пазари.
- Благотворителност
Още от самото начало „Димитър Маджаров“ отделя средства за благотворителност. Първото дарение е за Бачковския манастир. Следват множество инициативи в подкрепа на хора в неравностойно положение, млади таланти, а от началото на Ковид-епидемията – на болници („Софиямед“, „Св. Георги“) и на българските медици.
- Млечните и месни продукти на нашите внуци
„В България добрата храна трябва да се издигне в култ, както е било през вековете. Това се възпитава още в семейството“, обяснява Юлия Маджарова. У нас като че ли все още няма такова отношение към родната, традиционна, вкусна, здравословна и прясна храна, както, да кажем, при южните ни съседи. Мечтаем тази култура да „се случи“ и тук“. За Юлия Маджарова „млечните продукти на бъдещето“ ще бъдат във все по-удобни за потребителите разфасовки, все по-здравословни, безлактозни и произведени при още по-строги хигиенни изисквания. „Най-големият лукс за забързания съвременен човек е времето“, допълва Димитър Маджаров. „На него му трябва нещо, което е лесно за приготвяне и консумация – нарязани предварително мезета, грил продукти от свежи меса. Днешният консуматор търси разнообразие, по-голям асортимент с по-малък грамаж и в по-малка опаковка. Месните продукти на бъдещето ще са още по-удобни, лесни за консумация, с все по-ниско съдържание на сол и все по-малко добавки. И от месо.“
- Наследството
Димитър и Юлия Маджарови мечтаят наследниците им да довършат започнатото, като предложат безкомпромисното качество на създадените традиционни продукти с автентичен български вкус на нови пазари. „Има все по-голям недостиг на кадри. Днешното поколение не си мечтае да работи в производство“, споделя Димитър Маджаров. Но заключава, че децата и внуците ще се справят с всички предизвикателства също толкова успешно колкото те двамата със съпругата му са се справили с най-трудното: на трапезата на всяко българско семейство у нас или в чужбина да има любим продукт от тази марка. От семейство Маджарови за нашите семейства.
- Визитка на фирмата
„Димитър Маджаров-2“ е утвърден производител на качествени и традиционни за българската трапеза продукти. В портфолиото на фирмата има над 160 млечни и месни артикула. Компанията притежава две производствени предприятия – млекопреработвателно в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет от 30 тона свежо месо дневно. „Димитър Маджаров-2“ произвежда и всички видове храни с традиционно специфичен характер (ХТСХ),и БДС защитени и сертифицирани в Европейската общност. Продукти „Димитър Маджаров“ се предлагат освен в България, също в Германия, Белгия, Холандия, Великобритания, Франция, Полша, Испания, Италия, САЩ, Ливан, Кувейт, Саудитска Арабия, Нова Зеландия и др. Стриктното спазване на технологичните и хигиенните изисквания са водещи в производствата на фирмата. Въведени са GMP и НАССР; компанията е сертифицирана по IFS (International Food Standard), за БДС продукти и Bio, (вкл. работи храни по Кашер и Халал).
Източник: https://www.standartnews.com/
още от Актуално: