Изберете страница

За „Димитър Маджаров“

Едва ли има българско семейство, което да не поставя с удоволствие на трапезата си специалитет от „Димитър Маджаров“. Създадена преди 30 години, фирмата произвежда месни и млечни продукти „от нашето семейство за вашето семейство“. Вече три десетилетия тя е символ на качество и автентичен български вкус. Портфолиото ѝ включва над 160 млечни и месни продукти.

Началото

Компанията е създадена от Юлия и Димитър Маджарови през 1991 г. – първоначално като фирма за търговия с хранителни продукти. В търговията двамата създатели научават един от най-ценните си уроци – как да работят с хора, да анализират какво търсят клиентите и да им предлагат точно това. Те започват собствено производство на колбаси през 1994 г. именно чрез продукти, които потребителите искат – наденици, кренвирши, трайни колбаси. Бели саламурени сирена и кашкавали с марката „Димитър Маджаров“ тръгват към клиентите от мандрата на фирмата през 1998 г. Постепенно компанията изгражда две производствени предприятия – млекопреработвателно в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко и месопреработвателно в гр. Пловдив с капацитет до 30 тона месо дневно.

В началото за „Димитър Маджаров“ работят 5 човека. Тридесет години по-късно трима от тези служители са все още част от екипа. Естествено, на по-отговорни позиции. Днес „Димитър Маджаров“ осигурява прехраната на над 300 човека.

Семейният модел

„Димитър Маджаров-2“ е семейна фирма. Основател и управител е Димитър Маджаров. Той завършва Висшия институт по хранително-вкусова промишленост (днес Университет по хранителни технологии) в гр. Пловдив. Работи в системата на ДСО „Родопа“ в гр. Бургас като инженер-технолог. По-късно заедно със съпругата си Юлия Маджарова, която също е инженер-технолог, се връщат в Пловдив и започват частен бизнес с търговия на хранителни продукти. Бизнесът им еволюира в собствено производство и търговия на месни и млечни продукти под марката „Димитър Маджаров“.Направлението месно производство е прерогатив на Димитър Маджаров, а млекопреработката – на съпругата му Юлия Маджарова.

В семейния модел на управление на фирмата се включва и Станислава Маджарова, тяхна дъщеря. Тя е второ поколение мениджър и е заместник-управител. Отговаря за маркетинга, търговията, дистрибуцията и износа. Стратегическите решения се вземат от семейния съвет.

Водещите продукти

Някои от нашите продукти вече са станали нарицателни имена в областта на добрия вкус и доказаното качество. Превърнали се в „марки на любовта“, те имат трайно място в домовете и сърцата на нашите клиенти. Сред колбасите ни на върха на класацията са Серии „Качествен живот“ и „Златна селекция“. Сред най-предпочитаните са също и патешка пастърма, слайсове филе „Елена“ и луканка „Маджаров“. Други топ колбаси са луканка „Маджаров“ и луканка „Панагюрска“, суджук „Маджаров“, кайсерован врат „Тракия“ и филе „Елена“, говежда кайзер пастърма, пастърма, филе и врат „Монтана“, бекон, шунка, сух колбас „Бургас“ и вариантът му – Ф70.

От суровите ни меса и полуфабрикати водещи са продуктите: свински врат, кайма смес, пресен суджук за печене, чобан плескавица с бекон и кашкавал.

Сред предложенията ни за млечни продукти фаворитите са краве, овче, козе сирене, крема сирене, сметана, крави катък, крави, овчи, кози кашкавал, серия „Златна селекция“, краве масло. А по направлението Bio млечни продукти на преден план са био кисело мляко 3.6% и био краве сирене и кашкавал.

jQuery(".not-lazy-img img").addClass("not-lazy-img");

Новите продукти

В края на месец май 2021 г. компанията пусна и прясно мляко „Димитър Маджаров“. То също се базира на обстойни проучвания. Две години отнема на компанията да изпробва различни вкусове и да направи различни тестове. Резултатът е 4 вида прясно мляко с плътна масленост 3.6%, 2.0%, 4.5%, както и био мляко. Суровината е 100% българска, само от първа категория сурово мляко. Технологията е класическа ниска пастьоризация, при която се унищожават патогените и се запазват полезните качества. Има вкус и мирис на натурално домашно мляко. В прясното мляко „Димитър Маджаров“ няма протеини, сухо или кондензирано мляко или стерилизация. Производството е при изключителни хигиенни условия, за да се избегнат дори най-малките рискове от замърсявания.

В края на 2021 г. компанията ще пусне на пазара и нови слайсирани месни продукти.

Вкусът Димитър Маджаров

„Опитваме се да работим по отрасловите норми, технологии и български държавен стандарт, валидни от 90-те години на миналия век“,

разказва Юлия Маджарова.

„Продуктите трябва да са истински, вкусът да е традиционно-автентичен, като от едно време.“

Компанията винаги спазва сроковете на зреене. Когато един продукт е узрял, в него се развива вкус и аромат. Луканката „Димитър Маджаров“ например зрее до 60 дни. При млякото този срок е между 90 и 120 дни.

„Вашият салам е като от преди години… Харесваме вкуса на вашето сирене и кашкавал, защото са традиционни“. За нас тези думи са най-голямата отплата“,

заключава Юлия Маджарова.

Млечните и месни продукти на нашите внуци

„В България добрата храна трябва да се издигне в култ, както е било през вековете. Това се възпитава още в семейството“,

обяснява Юлия Маджарова.

„У нас като че ли все още няма такова отношение към родната, традиционна, вкусна, здравословна и прясна храна, както, да кажем, при южните ни съседи. Мечтаем тази култура да „се случи“ и тук“.

За  Юлия Маджарова „млечните продукти на бъдещето“ ще бъдат във все по-удобни за потребителите разфасовки, все по-здравословни, безлактозни и произведени при още по-строги хигиенни изисквания.

„Най-големият лукс за забързания съвременен човек е времето“,

допълва Димитър Маджаров.

„На него му трябва нещо, което е лесно за приготвяне и консумация – нарязани предварително мезета, грил продукти от свежи меса. Днешният консуматор търси разнообразие, по-голям асортимент с по-малък грамаж и в по-малка опаковка. Месните продукти на бъдещето ще са още по-удобни, лесни за консумация, с все по-ниско съдържание на сол и все по-малко добавки. И от месо.“

Наследството

Димитър и Юлия Маджарови мечтаят наследниците им да довършат започнатото, като предложат безкомпромисното качество на създадените традиционни продукти с автентичен български вкус на нови пазари.

„Има все по-голям недостиг на кадри. Днешното поколение не си мечтае да работи в производство“,

споделя Димитър Маджаров. Но заключава, че децата и внуците ще се справят с всички предизвикателства също толкова успешно, колкото те двамата със съпругата му са се справили с най-трудното: на трапезата на всяко българско семейство у нас или в чужбина да има любим продукт от тази марка. От семейство Маджарови за нашите семейства.