BG   EN
Компания „Димитър Маджаров”отбелязва 20-годишнина на българския пазар
16-06-2011

„Димитър Маджаров”, една от най-обичаните и доказали се марки млечни и месни
продукти, празнува 20-годишнина на пазара. Създадена през 1991 г. като търговска
марка за хранителни продукти, компанията се развива и утвърждава, като постига
постоянен ръст с около 20% на година. В момента компания „Димитър Маджаров”,
която е 100 % частна собственост, притежава сериозни пазарни позиции, като е
сред петте предпочитани марки, както в месните, така и в млечните продукти.

1
14 април 2012г. - Публикация във в."Труд"
14-04-2012

Димитър Маджаров: Хранил съм и “Бони М” с луканка

 

Богатството не е само пари, а свободно време, приятели, познати, контакти. То е относително понятие. Когато говорим за нормален бизнес, забогатяването не може да стане бързо, нужен е труд и да обичаш работата си.” ТакаДимитър Маджаров, един от най-проспериращите бизнесмени в Пловдив, обяснява житейската си формула за успех.

Димитър МаджаровНа 55 години той е собственик на две предприятия в Стамболийски и Пловдив. В тях преработва мляко в сирене и кашкавал и месо в колбаси и луканки. А формулата на успеха вече работи 21 години, и то не само на българския, но и на международния пазар.

Бизнесът на Маджаров е семеен и точно разпределен. Стартира в първите години на демокрацията. Сега предприемачът ръководи предприятието за преработка на месо в Пловдив, а съпругата му Юлия - фабриката за кашкавал и мляко в Стамболийски. “Със съпругата ми сме били винаги един до друг, абсолютно вярна е житейската мъдрост, че трудностите се преодоляват заедно”, категоричен е той.

Доскоро е помагала и дъщеря им Станислава, отговаряла е главно за маркетинга на продуктите, дизайна на стоките и промоциите. Сега обаче по-рядко влиза в предприятието, защото е в майчинство и отглежда 6-месечната си дъщеричка. Има и син Денис.

Скоро към семейния бизнес ще се включи и синът на Маджаров - Филип, който в момента завършва образованието си по мениджмънт в Англия.

“Никога обаче не ми е минавало през ум да се откажа. Човек, за да успее, трябва да си постави цел, да се старае да я постигне и да върви по своя път”, смята бизнесменът.

Маджаров е роден в Елхово, но израснал в Бургас. Родителите му се преместили в морския град, докато бил ученик в средното училище. Той обаче е категоричен, че именно край морето намерил себе си.

“Това бяха най-хубавите ми и безгрижни години. Прекарвах цяло лято по плажовете, с приятели, с които не сме се забравили и до днес”, спомня си Маджаров. Обича морето и корабите. В Бургас завършил морското училище, а тясната му специалност е “корабни двигатели”.

След това продължил висшето си образование във ВХВП-Пловдив или сегашния Университет по хранителни технологии, където срещнал и съпругата си Юлия. Оженили се, а като завършили, се върнали отново край морето, на работа в Бургас. Той - технолог в ДСО “Родопа”, а тя - в “Млечна промишленост”.


Малко преди демокрацията се преместили в Пловдив.
 “Трудно се адаптирахме от морето на полето, малко беше жежко, но свикнахме и вече 25 години живеем постоянно тук”, разказва Маджаров.

Година след промените регистрирали първата си фирма - ЕТ “Димитър Маджаров” - за търговия с хранителни продукти. Спомнят си първите стъпки - наели склад на едро, занимавали се с дистрибуция до 1994 г., когато взели цеха за колбаси в Стамболийски. Нямало как да ползват кредит, защото по онова време не разполагали със собственост, която да заложат пред банките. Изтеглили пари от спестовните книжки, дали рамо и родителите им, и близките им.

“В цеха работеха четирима души и на ден преработвахме 200-300 кг месо за малотрайни колбаси. В ония години всичко лесно се купуваше, защото имаше дефицит на пазара, което помагаше на новосъздадените фирми да съществуват. Работата за мен не беше нова, имах опит в държавното предприятие “Родопа”.

Разликата. В “Родопа” всеки отговаряше за определена структура - цех, отдел, а в частния бизнес си поемаш сам цялата отговорност, разказва Димитър Маджаров.

През 1999 г. набрали смелост и взели под наем мандрата в Стамболийски. Така стартирали производството на млечни продукти В малката фабрика започват производство на сирене и кашкавал, масло, извара от краве, козе, овче и биволско мляко.

Първоначално 30% от овчето сирене отива за износ в САЩ, Канада, Австралия и Близкия изток. През 2003 г. износът стига до 250 тона. Най-много се търсело козето сирене, за което имало по онова време неограничени пазари. Кризата свива пазарите, но пък продуктите на Маджаров остават търсени заради качеството.

Колбасите се правят само от месо, а сирената и кашкавалите - само от мляко. През 2008 г. Маджаров открива нова фабрика за производство на месни продукти. Изградена е на 23 дка собствена земя, застроената площ е 10 000 кв. метра. Построена е по европейски стандарти, с машини от Италия и Германия. Произвеждат се 60 вида трайни и малотрайни колбаси в разфасовки от 200 грама до 3 килограма. Рецептите са по стара наша традиция с подправки, които харесват не само на българите, но и на съседите от близките държави.

“В Западна Европа повече харесват колбасите с по-малко подправки, по непикантните луканки, докато на Балканите е обратно.

Но България е на границата на двата свята. На Запад е популярно нашето сирене - овче, биволско и козе, което е с много добро качество и за него може да се намери ниша”, смята Маджаров.

Разпространява се и във всички държави от Западна Европа и редовно присъства на софрата на българи емигранти.

На ден в мандрата в Стамболийски се преработват между 40 и 50 тона мляко за сирене и кашкавал, а в цеха в Пловдив - по 10 тона месо.

Според бизнесмена икономическата криза не е засегнала силно хранителния бранш. Причината е, че въпреки намалените доходи хората купуват основно хранителни продукти, макар и по-малко. “Наблягаме на качеството. Може да са по-скъпи, но са само от истинско месо и мляко. Цехът в Пловдив е специализиран като предприятие за сушени продукти. Единствено ние в страната имаме камери за сушене на два етажа като в Италия. Така се спазва по-добра хигиена и максимална технологичност”, обяснява Маджаров.


Той от години наблюдава пазара у нас и е стигнал до извода, че по празници като Великден българинът предпочита деликатесни колбаси, луканки и суджуци.
 Най-новият продукт, който отскоро е по магазините, е телешкият суджук. В търговските обекти е пусната и нова златна серия от луканка, траен салам и суджук. Продуктите на Маджаров се предлагат във всички големи търговски вериги в страната, а дистрибуторската мрежа обхваща София, Бургас, Варна, Благоевград и останалите големи градове. През 2009 г. марката “Димитър Маджаров” е отличена като “Любима марка на българския потребител” в класацията за хранителни продукти, както и при най-силните търговски марки - Superbrands 2009-2010.

“Вярваме, че храната, която предлагаме и слагаме на трапезата, трябва да бъде качествена - направена от истинско мляко и месо. Спазваме традиционните рецепти, но насърчаваме технолозите да разработват нови. Следим и се съобразяваме с промяната на вкусовете и желанието на хората да се хранят здравословно, заради което създаваме продукти с намалено съдържание на сол и мазнини, без консерванти”, разкрива Димитър Маджаров.

Хигиената във фабриката е издигната в култ. В цеха се влиза със специални облекла, ръцете се дезинфекцират с препарат, без който не можеш да преминеш през машините контрольори.

“Работим с охладени меса. Получаваме трупно месо за обезкостяване, подбираме си доставчици и отговорността за качеството си е изцяло наша”, обяснява бизнесменът.

Продуктите от предприятията са получили наши и международни сертификати за качество, златни медали от Международния панаир в Пловдив и други форуми. Димитър и съпругата му работят по 12часа на ден и единствено в събота си остават вкъщи.

Дават хляб на 350 души в двете фабрики, от които 200 са заети само в производството.
 

Рядко остава време за хубава книга, а в свободното време чета специализирана литература, за да съм в крак с новите тенденции. Всеки ден отивам да плувам за тонус, правя около 2 км в басейна”, не се отказва от хобито си Маджаров.

Веднъж в месеца задължително е с приятели в планината - Велинград или Банско. През лятото пък е на морето - Бургас, Несебър, крайбрежието на Солун или пък край малките градчета в Италия. Обича Милано.

“Италианците са близки по манталитет до нас. Добра храна, добро вино, учтиви и любезни хора”, смята той.

Производителят на храни се оказва добър познавач и ценител на изобразителното изкуство. Харесва картините на художника Енчо Пиронков, които и в момента красят кабинета му. Творбите на художника са наситени с багри, а сред основните им теми е старият Пловдив. Любимата на Маджаров обаче е с морски сюжет.

До бюрото е наредил икони, подарък от майка му и от църквата “Свети Димитър” в Солун.

“В крайна сметка човек вярва в нещо, което не познава, но знае, че ще помогне в трудни моменти”, смята бизнесменът. Попитан за труден момент, той веднага си спомня за годините, в които е строил с кредит предприятието за преработка на месо в Пловдив.

Бизнесменът се тревожи, че заради безработицата много млади българи напускат страната, защото искат по-високо заплащане и по-бързо развитие.

“Човек трябва да бъде повече оптимист, а като че ли наша национална черта е да бъдем черногледи, трудно се поддаваме на колективно мислене и се обединяваме около една идея. Успехите се постигат, когато работиш в екип. Но като народ сме сърдечни, общителни и емоционални”, казва той.

Маджаров е фен на популярната група от 80-те години “Бони М”, чиито песни знаел наизуст на младини. Когато изпълнителите гостуват преди две години в Пловдив, бизнесменът ги поканва на гости в предприятието. Очаквано им предложил да опитат луканката и овчето сирене. И с гордост добавя: “Като си похапнаха, не се стърпяха и запяха.”

14 април 2012г. - Публикация във в."Труд"14-04-2012
Интервю с Юлия и Димитър Маджарови в списание "DiVino Magazine"
01-03-2012
Обширно интервю на 7 страници с Интервю с Юлия и Димитър Маджарови за традиците, новите предизвикателства и философията на добрия вкус.

Пълният текст можете да прочетете в прикачения PDF файл
Целият текст на интервюто
Интервю на Миглена Ангелова с Димитър Маджаров в списание "Сезони"
12-10-2011
Цялото интервю можете да прочетете в прикачения файл
списание "Сезони" 12.10.2011
първа предходна 1 2 3456 следваща последна