BG   EN
Компания „Димитър Маджаров”отбелязва 20-годишнина на българския пазар
16-06-2011

„Димитър Маджаров”, една от най-обичаните и доказали се марки млечни и месни
продукти, празнува 20-годишнина на пазара. Създадена през 1991 г. като търговска
марка за хранителни продукти, компанията се развива и утвърждава, като постига
постоянен ръст с около 20% на година. В момента компания „Димитър Маджаров”,
която е 100 % частна собственост, притежава сериозни пазарни позиции, като е
сред петте предпочитани марки, както в месните, така и в млечните продукти.

1
dnevnik.bg пише за нас
21-11-2012

Три продукта - три златни медала от Месомания 2012

Продуктите на фирма "Димитър Маджаров - 2" ЕООД доказаха висша класа на Деветнадесетото международно специализирано изложение за месо и месни продукти "Месомания". Експертно жури оцени със златни медали и диплом и трите продукта, с които фирмата се състезаваше в изключително тежка конкуренция. При дегустация "на сляпо"Луканка "Златна селекция", Суджук "Златна селекция" и Свински бут сурово-сушен по средиземноморски бяха най-добри в категорията "Качествен и оригинален пазарен продукт".

 Продуктите на фирма "Димитър Маджаров - 2" ЕООД доказаха висша класа на Деветнадесетото международно специализирано изложение за месо и месни продукти "Месомания". Експертно жури оцени със златни медали и диплом и трите продукта, с които фирмата се състезаваше в изключително тежка конкуренция. При дегустация "на сляпо"Луканка "Златна селекция", Суджук "Златна селекция" и Свински бут сурово-сушен по средиземноморски бяха най-добри в категорията "Качествен и оригинален пазарен продукт".

= Силните страни =


серията "Златна селекция" е произведена само първокачествено охладено, ръчно обезкостено свинско и телешко месо от специално селектирани животни.

- традиционните български рецепти са използвани само висококачествени естествени подправки и обвивки, без добавка на изкуствени консерванти и оцветители, без ГМО и алергени.

- зреенето на сурово-сушените продукти продължава от 20 до 40 дни по технология, запазваща стария български вкус, без добавяне на стартерни култури.

Свинския бут по средиземноморски е произведен само от охладено месо. Специфичните му вкусови характеристики се дължат на специално подбрани, качествени меса и подправки и на удължения период на зреене – 30 дни

= Традиция =

Фирма "Димитър Маджаров – 2" ЕООД е производител на млечни и месни продукти. От 20 години тя е на българския пазар. От 2005г. са въведени ДПП, от 2006г. – системата НАССР, от 2008г. - ISO 9001, а от 2011г. сме сертифицирани по IFS. Наши партньори са най-големите търговски вериги. През 2009г. Марката "Димитър Маджаров" е в Топ 20 на престижната класация Superbrands и лидер в категорията "Месни продукти" на същата класация за 2012-2013г.

=Предстои =

В стремежа да отговорят на все по-високите изисквания на нашите клиенти технолозите на фирма "Димитър Маджаров – 2" ЕООД доразвиха серията "Златна Селекция" с два нови продукта: "Луканка от конско месо" и "Конски суджук". Те ще се появят в търговската мрежа през декември.

Д. Маджаров за Investor.bg : Клиентите ще продължават да търсят по-евтините храни
04-11-2012

Производителите ще натрупат още загуби от "замразяването" на цените в нова "социална кошница", смята собственикът на „Димитър Маджаров - 2” ЕООД

Д. Маджаров: Клиентите ще продължават да търсят по-евтините храни

 Димитър Маджаров. Снимка: Личен архив

Димитър Маджаров е собственик на едноименната компания за производство на млечни и месни продукти у нас. Компанията е основана през 1991 г. като семейно предприятие за търговия с хранителни продукти. Три години по-късно започва собствено производство – през 1994 г. на колбаси, а през 1999 г. и на млечни продукти. През 2009 г. марката „Димитър Маджаров” е отличена като „Любима марка на българския потребител в категория ‚Хранителни продукти‘” в класацията “Любимите марки”, както и в класацията на най-силните търговски марки - “Superbrands 2009-2010”.

Със собственика на „Димитър Маджаров - 2” ЕООД  Investor.bg разговаря за предизвикателствата пред бранша, за поскъпването на храните, за потребителското поведение, за последните тенденции в сектора.
 

- Как ще коментирате поскъпването на млечни и месни продукти у нас тази година?

Млечните и месните продукти поскъпват в края на 2012 г. заради лошите добиви и реколти от посевите. Това повишава цените на фуражите и неминуемо рефлектира върху цените на основните суровини за производство на продуктите.

- Наблюдавате ли се спад в потреблението?

Хората ще продължат да ограничават бюджетите си и ще търсят по-евтини продукти. Спад в потреблението се наблдава и това е нормално на фона на нарастващата инфлация и намаляващите доходи.

- Какво е мнението Ви за „социалната кошница“ и тази, която министерството на земеделието предвижда за зимния период?

Както вече каза министър Найденов "цените не трябва да слушат министъра, цените слушат единствено и само пазара". Като се направи съпоставка резултатите от предишния опит за създаване на „социална кошница“ не доведе до повишаване на потреблението или търсенето на продуктите във въпросната кошница, а именно обратното, цените се повишиха след изтичането на „промо“ периода, ако можем да го наречем така.

- Как ще се отрази "замразяването" на цените на българския производител? 

Производителите ще натрупат загуби от "замразяването" на цените на определени продукти. Това ще доведе до предварително и по-високо увеличение на цените на съпътстващите продукти на фирмите производители с цел компенсиране на загубите. А впоследствие това ще изиграе лоша шега на самите фирми, като свие допълнително и без това слабото потребление.

- Как се отрази световната икономическа криза на вашия бранш?

Всяка финансова криза рефлектира върху икономиката и отражението й върху всички браншове неизбежно, защото икономиката е тази, която задвижва финансовите пазари. Отражението е негативно от гледна точка на инвестиция в материално-техническия парк на всички от бранша.

- С какъв процент се е свило потреблението на българите?

Процентът е различен при отделните фирми. При нас е между 5 и 10%. Има изместване на пазара от по-високия сегмент към по-евтини стоки. В днешно време хората са се насочили към продукти с малко по-ниски цени. Ние продължаваме да поддържаме високо качество с ясното съзнание, че клиентът избира нашите продукти точно заради това.

- Смятате ли, че високата крайна цена на някои продукти е съвместима с покупателните възможности на българите?

Ако въпросът е дали е нормална една цена от 16 лв. за килограм кашкавал, например, отговорът е, че всяка фирма има право да определи цена, която е изгодна за нея. Клиентът избира какво да купува. В крайна сметка целта на всяка компания е да предложи продуктите си на такава цена, спрямо качеството, така че да може да ги продаде.

-  Според вас има ли шанс цените на хранителните продукти да се понижат? 

По-големият проблем в България може би е да се създаде заетост, която да доведе до по-високи доходи. Повишаването на брутния вътрешен продукт, би довело до вдигане на заплатите. Тогава увеличението на цените няма да е толкова голям проблем.

В момента ситуацията е такава, че много от фирмите съкращават работна ръка. Можем да кажем, че от две години има застой на цената на работната сила, а в същото време има инфлация, вдигане на цени на суровини и продукти. Това води до по-ниски продажби и свиване на потреблението. Парите остават същите, а имаме  приблизително около 7-10% увеличение на цените на годишна база. Нормално е да намалее покупателната способност.

- Ниската покупателна способност ли е най-големият проблем на производителите, или има и други спънки пред бизнеса?

Всеки производител е зависим от възможностите на пазара и съобразява печалбата, която ще формира, с покупателната способност на хората. Не може в криза бизнесът да иска добри или много добри печалби. Кризата се разпределя между всички.

- Към момента най-големият проблем пред всеки стартиращ производител са липсата на средства. Има ли как банките да помогнат на стартиращите към момента производители на млечни и месни изделия?

В момента търсенето на заеми от бизнеса е много малко, тъй като през 2012 г. се наблюдава допълнително свиване на потреблението спрямо предходната 2011 година.

Моят съвет към всички стартиращи производители е да намалят кредитната си задлъжнялост до момент, в който ще има възходящо движение на пазара. Тогава ще са им необходими повече налични средства и ресурс за покупка на машини и съоръжения. Както казва една небезизвестна поговорка, „Когато задуха големият вятър, едни правят укрепления, а други строят вятърни мелници".

- Бихте ли въвели екотехнологии във фирмата си, ако срещу това ще получите определени облекчения?

Към днешна дата навлизат технологии, които правят един неразградим полиетиленов плик по-скъп от един разградим. Именно това е ролята на държавата - прилагайки правила, при които един неразградим плик става неизгоден за хората, те ще купуват от разградимите. Така ще се опази и околната среда. При нас например има когенерация - произвеждаме сами тока и топлата вода. Работим на газ, която е екологичен тип енергия.

- Какво е мнението ви за затварянето на „МЕКОМ“ АД? Има ли други компании в бранша, които според вас скоро ще бъдат затворени по същия начин?

Случилото се е недопустимо. През целия ми трудов стаж съм се старал да произвеждам и предоставям на консуматорите продукти от най-високо качество. Това се постига чрез влагането на скъпи суровини от естествен произход. Смятам, че контролните органи трябва да работят в посока своевременно осуетяване на подобни проблеми.

 източник: investor.bg

Публикация в списание "Индустриални продукти и приложения" - май 2012г.
01-05-2012

Нашият стремеж е да отговорим на европейските изисквания и стандарти като запазим българския вкус

Разговор с г-н Димитър Маджаров, Управител на фирма Димитър Маджаров – 2


Уважаеми г-н Маджаров, Вашите продукти са добре познати на българския пазар. Кои са основните технологични предизвикателства, с които се сблъсквате при тяхното производство?

Фирма Димитър Маджаров - 2 присъства вече 20 години на българския пазар. Тя е собственик на две водещи предприятия - Млекопреработвателно предприятие в град Стамболийски и Месопреработвателно предприятие в град Пловдив. 

От особено значение, както в месната, така и в млечната промишленост е суровината. В нашите месни продукти се влагат изключително пресни меса от животни отгледани в страната. По същия начин в млекопреработката се работи със свежо пастьоризирано мляко. Технологичните процеси се проследяват и записват ежедневно чрез проследяване на технологичните параметри с помощта на сензори и записващи устройства. 

Нашият стремеж е да отговорим на европейските изисквания и стандарти като запазим българския вкус и същевременно да дадем на пазара продукти с отлично качество.

Продуктите ни се предлагат в разнообразни опаковки в зависимост от търсенето. Закупени са нови машини и съоръжения за вакуумно опаковане, опаковане в газова среда и термо опаковане. Политиката на фирмата е насочена към производство на месни и млечни продукти с гарантирана хранителна безопасност и постоянно качество. 

Бихте ли споделили, кои са водещите Ви критерии при избора на машини и технологично оборудване и как това се отразява върху качеството на продукцията?
Основният критерии при избора на машини и технологично оборудване е те да бъдат с технически, конструктивни и експлоатационни възможности, които осигуряват протичането на производствения процес по начин, който не замърсява крайния продукт. Всички те трябва да са изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, устойчиви на корозия и промени при контакт с продукта, миещи и дезинфекционни средства. Да имат конструкция, която позволява ефективното им почистване, измиване и дезинфекция. Необходимо е лесно да се поддържа чистотата и да бъдат в техническа изправност, както и да са монтирани по начин, който позволява адекватно почистване на оборудването и района около него. Всеки елемент от оборудването, трябва да е здрав, удобен, безопасен за обслужване, разбира се задължителното условие за продължителна и безаварийна работа е неговата механична надеждност и конструктивно съвършенство. 

Както машините, така и оборудването трябва да имат добри експлоатационни характеристики: лесен монтаж, демонтаж и ремонт; замяна на износени части и модули; възможност на контрол и провеждане на изпитания и безопасност по време на експлоатация; малък обслужващ персонал; отсъствие на шум и вибрации по време на работа.

Изискванията са те да отговарят на редица технико икономически показатели като производителност; разходни коефициенти, себестойност на оборудването и продукцията, експлоатационни разходи. Фирмите, които ги произвеждат трябва да бъдат утвърдени производители в бранша, да са новатори, които непрекъснато предлагат усъвършенствани машини и оборудване следвайки последните изисквания на производството. Едновременно с това да осигуряват висока производителност, гарантирано качество и безопасност при абсолютна хигиена и чистота на процеса, както и качествен сервиз в гаранционният и след гаранционния период.

В допълнение, каква система за управление на качеството следвате и какви са стандартите, които внедрявате?
Водещ принцип в производството е стриктното спазване на технологичните и хигиенните изисквания. В края на 2005 г. във фирмата са въведени Добрите производствени практики (GMP), през 2006 г. е утвърдена системата НАССР, през 2008 г. е и сертифицирана система за управление на качеството ISO 9001:2008, а от 2011 г. сме сертифицирани по международния стандарт за храни - International Food Standard.

В заключение, какви са бъдещите Ви очаквания за развитие на технологиите в хранителната индустрия в България?
Несъмнено, както всяко производство, така и технологиите в хранителната индустрия се усъвършенстват и развиват. Обединението на Европа, увеличаващата се конкуренция налагат все по-голяма динамика, повишаване на качеството, разширяване на асортимента, подобряване на търговския вид на продукцията при запазване на националния вкус. Това ще се постига с усъвършенстване на технологичното оборудване, повишаване производителността и професионализма на работещите в бранша.

"Индустриални продукти и приложения" - май 2012г.
1 23456 следваща последна